Dencare

دندانپزشک زیبایی:معیارهای مهم در انتخاب متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

دندانپزشک زیبایی

دندانپزشکی زیبایی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که با ظاهر دندان‌ها و افزایش زیبایی لبخند و طرح لبخند شما سروکار دارد. علاوه بر جنبه‌های علمی، این رشته دندانپزشکی یک هنر محسوب می‌شود. در ظاهر ممکن است، ایجاد دندان‌های سفید و یا حتی به‌طورکلی ایجاد یک دندان کاملاً جدید، زیاد مشکل به نظر نرسد، اما، دندانپزشکی زیبایی نیاز به یک چشم خوب، درک کاملی از آناتومی دندان‌ ها و تسلط بر مواد دندانی دارد. فراتر از آن، دندانپزشک باید قادر باشد، درک و دریافت خود را به تکنسین آزمایشگاه به‌خوبی انتقال دهد. این موضوع یک کلید طلایی برای داشتن لبخند و  دندان‌های زیبا محسوب می‌شود. هرچند دندانپزشکی زیبایی، شاخه تخصصی شناخته‌شده‌ای در حرفه دندان‌پزشکی محسوب نمی‌شود، اما برای آن که یک دندان پزشک به چنین مهارتی دست یابد، باید سال‌ها آموزش ببیند تا بتواند روش‌های ترمیم زیبایی دندان را با بالاترین کیفیت و بالاترین استانداردها به مرحله اجرا درآورد.

هدف ما این است نتیجه‌ای برای شما فراهم سازیم که هم دندان‌پزشک و هم بیمار از نتیجه به‌دست‌آمده راضی و مفتخر باشند. ما گزینه‌های متعددی را برای زیباسازی دندان‌های شما، در اختیارتان قرار خواهیم داد. کلینیک ما طیف گسترده‌ای از روش‌های ترمیم زیب توسط دندانپزشک در همان جلسه فرم داده می‌شود و نیازبه بیماران خود ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و یا رزرو وقت با ما از طریق شماره تلفن‌های:22027384-021 و 22023658-021 تماس حاصل فرمایید یا به آدرس تهران،خیابان ولیعصر،خیابان فرشته ،کوچه اخگری، نبش آناهیتا ، پلاک 2 ، واحد 2 شرقی مراجعه فرمایید.

دندانپزشک زیبایی کیست؟


 به‌طورکلی، دندانپزشک زیبایی همان دندان‌پزشک ترمیمی است که به‌طور گسترده مفاهیم طراحی و ترمیم زیبایی دندان‌‌ها، جرم گیری دندان ، لبخند و مواد دندانپزشکی را آموزش می‌بیند تا بتواند بهترین توازن و زیبایی را متناسب با چهره ، برای دندان‌ها ایجاد کند. دکتر دندان پزشک زیبایی معمولاً در مراکز حرفه‌ای و تخصصی دندانپزشکی زیبایی ادامه تحصیل داده و مجوز و گواهی‌های آموزشی معتبر را دریافت می‌نمایند.

چه درمان‌هایی برای دندانپزشکی زیبایی در نظر گرفته می‌شود؟


تمام درمان‌های دندانپزشکی زیبایی و ترمیم زیبایی دندان ، ظاهر دندان‌های افراد را بهبود خواهند بخشید. برخی از آن‌ها نیز می‌تواند باعث بازگشت و یا بهبود سلامتی دهان و دندان‌ها شوند. درمان‌های دندانپزشکی زیبایی عبارت‌اند از:

 

 

سفید کردن دندان‌ها

دندانپزشک زیبایی

 

یک راه نسبتاً ارزان است که به لبخند شما جلا می‌بخشد. سفید کردن دندان‌ را می‌توان در خانه و یا در مطب دندان‌پزشک انجام داد. محصولات و روش‌های متعددی برای سفید کردن دندان با لیزر وجود دارد. در این روش دندانپزشکی با لیزر از ژل بلیچینگ سفید کننده، بر روی دندان‌ها استفاده می‌شود و در ادامه پرتو شتاب دهنده بطور مستقیم بر روی دندان‌ها تابانده می‌شود تا به این ترتیب حداکثر نتایج بهینه حاصل شود. این روش سفید کردن دندان با لیزر یک روش بی­‌خطر و بدون درد است. به این ترتیب می توان رنگ دندان­‌ها را تا 8 درجه در مدت کمتر از یک ساعت سفید کرد.

 

کامپوزیت زیبایی دندان

دندانپزشک زیبایی

کامپوزیت دندان  یک جایگزین برای ونیرهای دندانی است. با کامپوزیت دندان می‌توانید نتایج زیبایی فوری را با قیمت مقرون به صرفه دریافت کنید. در این فرایند، رزین کامپوزیتی به سطح دندان چسبانده می‌شود تا بی نظمی‌های دندان از جمله سایش سطح دندان، فاصله بین دندان، ترک یا شکستگی مینای دندان و غیره را پنهان نماید. این فرآیند یک روش محافظه کارانه است که معمولا در یک جلسه انجام می‌شود. با این حال، ونیرهای کامپوزیتی مستقیم نسبت به ونیرهای پرسلینی دارای قدرت و دوام کمتری هستند و نیاز به جایگزینی مکرر دارند.

اصلاح طرح لبخند

دندانپزشک زیبایی

در این روش درمان زیبایی، بدون آسیب رساندن به دندان‌ها، شما صاحب یک لبخند فوق‌العاده زیبایی خواهید شد. در این روش بدون هرگونه تغییری در دندان‌ها، از یک لایه نازک روکش‌های کامپوزیتی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌گردد. این درمان برگشت‌پذیر بوده، بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی می‌باشد. پزشکان ما در حوزه دندانپزشکی زیبایی، از تخصص بالایی برخوردار هستند، به‌طوری‌که شما می‌توانید به کمک انحا، زیباترین لبخند را متناسب با چهره خود، به دست آورید.

پر کردن با مواد همرنگ دندان

دندانپزشک زیبایی

مواد پر کننده نقره‌ای آمالگام دندانی قدیمی شده اند و امروزه به ندرت توصیه می‌شوند. کامپوزیت‌ها دارای قدرت بالایی هستند، به خوبی به ساختار دندان متصل می‌شوند و رنگ دندان طبیعی را ایجاد می‌کنند. این مواد نه تنها پوسیدگی را برطرف می‌کنند، بلکه زیبایی را بهبود می‌بخشند.

روکش و بریج دندانی همرنگ دندان

دندانپزشک زیبایی

 

شما می‌توانید برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته از یک پل دندانی پرسلین جوش خورده به فلز (PFM)  و یک پل دندانی تمام سرامیکی استفاده کنید. تمام اجزاء این نوع پل‌های دندانی به رنگ دندان هستند. در روکش  PFM، همجوشی بین پرسلین و فلز به صورت یک خط خاکستری دیده می‌شود، بنابراین پل PFM نمی‌تواند نتایج زیبایی 100٪ را به شما ارائه دهد. از سوی دیگر، روکش‌ های تمام سرامیکی، فلز ندارند و در سطح خط لثه قرار می‌گیرند. روکش‌های تمام سرامیکی، مانند روکش‌های زیرکونیا، به عنوان جایگزینی واقعی برای دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و در حال حاضر بهترین روکش‌های زیبایی دندان هستند.

اینلی و انلی

اینلی/انلی پرسلینی و کامپوزیتی جایگزینی عالی برای مواد پر کننده نقره ای هستند. اگر بخش بزرگی از ساختار دندان شما آسیب دیده باشد و پوسیدگی دندان بزرگ باشد، اینلی / اونلی می‌توانند آن را بازگرداند. لازم نیست که در مورد لبخند خود نگران باشید زیرا این ترمیم دندان، رنگ، شفافیت و بافت مینای دندان را به همراه دارد.

ونیرهای دندانی

دندانپزشک زیبایی

ونیرهای دندانی لایه‌های پرسلینی به رنگ دندان هستند که روی سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند شکل و اندازه دندان را تغییر دهند. ونیرهای پرسلینی یک راه حل عالی برای انواع مشکلات مختلف زیبایی دندان از جمله لکه‌های فلوروزیس دندان یا لکه‌های تتراسایکلین، شکاف بین دندان‌ها، لبخند لثه ای و ترک خوردگی یا شکستگی سطح دندان هستند.

دندان مصنوعی و ایمپلنت دندانی

دندانپزشک زیبایی

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، ممکن است در صحبت کردن، غذا خوردن و لبخند زدن با مشکلاتی مواجه شوید. دندان مصنوعی کاملا متحرک تمام دندان‌ها را در یک قوس دهان جایگزین می‌کند و دندان مصنوعی جزئی زمانی قرار می‌گیرد که چند دندان طبیعی در دهان وجود دارد. امروزه با توجه به پیشرفت‌های حاصل در فن آوری و مواد دندانی، دندان‌های مصنوعی نتایج زیبایی فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کنند. با این وجود، عادت کردن به دندان مصنوعی یک کار پیچیده است که نیاز به صبر دارد. در حال حاضر ایمپلنت‌های دندانی بهترین راه حل زیبایی برای جایگزینی دندان هستند. پیچ تیتانیوم همراه با پروتز دوام و ثبات کافی را ارائه می‌دهند. با این حال، چند مانع برای قرار دادن ایمپلنت‌ های دندانی وجود دارد، و در این صورت می‌توانید به سمت گزینه‌های دیگری مانند بریج همرنگ دندان و دندان ‌های مصنوعی متحرک بروید.

درمان ارتودنسی

دندانپزشک زیبایی

اغلب، ناهنجاری‌های لبخند می‌تواند به علت مال اکلوژن و اختلالات ساختاری فک و استخوان‌های صورت باشد. چنین مواردی مستلزم درمان ارتودنسی هستند. این روش به طور موثری می‌تواند مشکلاتی مانند اوربایت، جلو بودن فک بالا یا پایین، شلوغی دندان‌ها، شکاف بین دندان‌ها و غیره را مدیریت کند. دوره‌ای که باید در طول درمان ارتودنسی، از بریس‌های فلزی استفاده می‌کردید، گذشته است. امروزه جایگزین‌های زیبایی مانند بریس‌های سرامیکی، بریس‌های زبانی، اینویزیلاین و غیره در دسترس هستند. شما می‌توانید به راحتی با این تجهیزات زیبایی لبخند بزنید، زیرا هیچ کس به جز دندانپزشکتان نمی‌داند که شما تحت درمان ارتودنسی هستید.

تفاوت بین دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی چیست؟


 درحالی‌که این دو رشته در خیلی از موارد باهم همپوشانی دارند (به‌عنوان‌مثال ممکن است در هر دو از ایمپلنت دندان و روکش‌ دندان استفاده گردد) در سطح تخصص، تمرکز این دو رشته متفاوت است. دندانپزشک ترمیمی معمولاً به‌صورت فردی به دنبال ترمیم عملکرد مناسب دندان‌ها می‌باشد، درصورتی‌که دندانپزشک زیبایی هدفی فراتر از این موضوع دارد. بنابراین دندانپزشکی زیبایی از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است که به کوچک‌ترین جزئیات دندان‌ ها اهمیت بسیاری می‌دهد، ازجمله میزان نمایی از دندان‌ ها که هنگام لبخند باید، نمایان گردد.

چگونه می‌توانم یک دندانپزشک زیبایی را انتخاب کنم؟


دندانپزشک زیبایی

اگر به دنبال بهبود لبخند خود هستید، در مسیر عاقلانه‌ای قرار دارید. بر اساس آمارها، افراد دارای لبخند جذاب، هوشمندتر، موفق تر و صمیمی تر به نظر می‌رسند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که افرادی که دندان‌های سفیدتر دارند به احتمال بیشتری شغل و حقوق بیشتری نسبت به داوطلبان دارای دندان‌های تیره تر دریافت می‌کنند. دندانپزشکی زیبایی علاوه بر تاثیر مثبت بر اولین دید از شما در نظر افراد جدید، می‌تواند اعتماد به نفس و عزت نفس را افزایش دهد. دندانپزشک زیبایی طیف گسترده‌ای از روش‌های دندان پزشکی را ارائه می‌دهد تا لبخند شما را فراموش نشدنی نماید. اما “دندانپزشک آرایشی” در واقع به چه معناست؟ چگونه می‌توانید بفهمید که آیا یک دندانپزشک زیبایی معتبر، واجد شرایط و با تجربه را انتخاب کرده‌اید؟

این 10 نکته به شما کمک خواهد کرد تا بهترین دندانپزشک زیبایی را برای نیازها و سلیقه‌های منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

شواهد بصری

به لحاظ منطقی، یک دندانپزشک زیبایی که به راحتی مستنداتی از کار خود را تهیه می‌کند می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته، باید مطمئن شوید که عکس‌های قبل و بعد موجود در وب سایت پزشک، بیماران واقعی خود او، و نه عکس‌های به اشتراک گذاری شده، هستند. اگر او تایید کند که آن‌ها واقعا بیماران خودش هستند، و شما تحت تاثیر اصلاح طرح لبخندی که می‌بینید قرار بگیرید، در مسیر درستی برای پیدا کردن یک دندانپزشک خوب هستید. اما برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک زمان بیشتری نیاز است.

تحصیل و آموزش

طبق آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا ، یک دندانپزشک زیبایی خوب زمان و تلاش زیادی برای یادگیری قابل اطمینان ترین روش‌ها برای درمان‌های زیبایی صرف خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که تجربه زمان می‌برد. دندانپزشکی که طی دهه‌ها تمرین کرده است نسبت به کسی که به تازگی کار خود را آغاز کرده است، ممکن است با موارد بیشتری سر و کار داشته باشد.

گستره فرآیندها

دندانپزشکی که واقعا درمان‌های زیبایی را انجام می‌دهد، مجموعه‌ای از خدمات زیبایی را ارائه می‌کند و این خدمات را در وب سایت خود ذکر خواهد کرد. بسیاری از دندانپزشکان خانواده موارد زیادی از پرونده‌های روکش و بریج را در طول سال انجام می‌دهند، اما تنها چند مورد ونیر دارند. در مقابل، دندانپزشک زیبایی تعداد قابل توجهی از فرایندهای زیبایی و با انواع روش‌های خاص، از جمله ونیرهای پرسلینی با حداقل آماده سازی، ترمیم سفید (پر کردن و روکش)، گزینه‌های مختلف برای سفید کردن دندان‌ها، باندینگ و کانتورینگ زیبایی، شکل دهی لثه با لیزر، و ارتودنسی، مانند اینویزیلاین را انجام می‌دهد اما خدمات او محدود به این موارد نیست.

استقبال نظرات دیگر

هر متخصص دندانپزشکی، عمومی یا زیبایی، باید از نظرات دیگران استقبال کند و بیماران را تشویق کند که در صورت وجود تردید در مورد تشخیص و یا طرح درمانی، از فرد دیگری کمک بگیرند.

لبخند خود را از قبل شبیه سازی کنید

دندانپزشکانی که واقعا بر روی زیبایی تمرکز می‌کنند اغلب پیش نمایشی از لبخند که به صورت دیجیتالی ایجاد می‌شود، ارائه می‌دهند. با استفاده از نرم افزار ویژه‌ای، دندانپزشک می‌تواند یک عکس از لبخند فعلی شما را آپلود کند، اطلاعاتی راجع به روش‌هایی که می‌خواهید انجام شود را وارد نماید، سپس یک تصویر واقع گرایانه تمام رنگی از ظاهر لبخند آینده شما ایجاد نماید، که به طور کامل با این روش‌ها بهبود می‌یابد. این ابزار شگفت انگیز، که تصویربرداری زیبایی نامیده می‌شود، برای تصمیم گیری‌های آگاهانه در مورد طرح درمان زیبایی دندان‌ ها ایده آل است.

مشاوره کامل

وقتی برای مشاوره طرح لبخند خود وقت تعیین می‌کنید، دندانپزشک باید زمان زیادی را صرف کند تا نه تنها به تمام سوالات شما پاسخ دهد، بلکه شما را از آنچه که از درمان‌های مختلف انتظار می‌رود آگاه سازد. او باید قادر به تولید فیلم‌های آموزشی مانند این فیلم در مورد ونیرهای پرسلینی باشد تا به شما در درک اینکه درمان‌های مختلف چه کاری می‌توانند انجام دهند، کمک نماید. شما باید در پرسیدن سوالات احساس آرامش و راحتی و نسبت به پاسخ دندانپزشک حس اعتماد داشته باشید. اگر در طول مشاوره خود احساس ناراحتی یا فشار داشته باشید، دندانپزشک زیبایی را در نظر بگیرید که برای نیازهای شما بهترین انتخاب باشد

جایگزین‌ها

پس از معاینه شما، در طول توضیح مورد شما، دندانپزشک زیبایی توصیه‌های خود را برای برنامه درمانی شما توضیح دهد. او باید قادر به ارائه گزینه‌های جایگزین برای بسیاری از روش‌هایی که پیشنهاد می‌کند، باشد. به عنوان مثال، اگر ونیرهای پرسلینی انتخاب ایده‌آلی برای شما باشند، اما شما آماده انجام فرآیندهای پر هزینه و قابل توجه نباشید، دندانپزشک باید کامپوزیت دندان را پیشنهاد کند، یک جایگزین ارزان قیمت که به اندازه ونیرها دوام ندارد، اما نتیجه خوبی حاصل می‌کند.

توجه به راحتی

بسیاری از افراد هنگامی که دندان‌هایشان نیاز به ترمیم قابل توجه دارند، به فکر اصلاح طرح لبخند می‌افتند. اگر مراجعات دندانپزشکی حرفه‌ای به دلیل احساس تنش، اضطراب، یا ترس اجتناب می‌کنید یا در نشستن روی صندلی دندانپزشکی برای یک فرآیند طولانی مشکل دارید، دندانپزشک باید بتواند اقدامات راحتی درمان شما را ارائه دهد. بی حسی دندانپزشکی به بسیاری از بیماران تحت فرآیندهای زیبایی کمک کرده است که در نهایت پس از سال‌ها فرار از مطب دندانپزشک، مراقبت‌های دندانپزشکی لازم را دریافت کنند.

مراجعات به موقع

برای فرآیندهای کوتاه، مانند سفید کردن دندان‌ها در مطب و یا ترمیم سفید در مطب، بیماران به طور معمول بایستی در طول ساعات اداری وقت ملاقات‌هایی داشته باشند. با این حال، اگر برنامه اصلاح طرح لبخند شما شامل مراحل بسیاری است که نیاز به مراجعات طولانی مدت دارد، بهتر است دندانپزشکی را انتخاب کنید که نوبت‌های بعد از ساعت اداری می‌دهد تا برای درمان شما وقت بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *